Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου 2023
Νέοι Καιροί | Neoi Kairoi
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί

Το παγκόσμιο εμπόριο σε κρίση – το <ταπεινό> κοντέινερ η αιτία

20 Σεπτεμβρίου 2021
κατηγορία: Οικονομία
0
Μοιραστείτε στο FacebookΜοιραστείτε στο Twitter

Τα πάντα ακριβαίνουν στην Ελλάδα, τα McDonald’s ξέμειναν από milkshakes στη Βρετανία και οι Αυστραλοί καταναλωτές καλούνται να κάνουν τα χριστουγεννιάτικα ψώνια τους από τον Σεπτέμβριο, καθώς καταστηματάρχες από όλο τον κόσμο φοβούνται ότι οι γιορτές θα τους βρουν με άδεια ράφια. Το παγκόσμιο εμπόριο βρίσκεται σε κρίση και η κατάσταση επιδεινώνεται αντί να βελτιώνεται.

Η αιτία δεν είναι άλλη από το «ταπεινό» κοντέινερ.

ΣΧΕΤΙΚΑΑΡΘΡΑ

Eurostat: Στο 9% έπεσε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο

Πληθωρισμός: Επιβραδύνθηκε στο 9,8% στην Ελλάδα – Ιστορικό υψηλό με 10,7% στην Ευρωζώνη

Με ελληνικό πράσινο λογισμικό ταξιδεύει η Wallenius Wilhelmsen

Στο 12% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο – 332% ακριβότερο το φυσικό αέριο

Πριν από την πανδημία, το κοντέινερ ήταν ένα κομμάτι του παζλ της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας στο οποίο κανείς δεν αφιέρωνε ιδιαίτερη σκέψη. Με 1.500-2.000 δολάρια, οι επιχειρήσεις μπορούσαν να νοικιάσουν εύκολα ένα κοντέινερ για να μεταφέρουν εμπόρευμα από τα εργοστάσια της Ασίας στη Δύση, σε χαμηλό κόστος.

Τα κοντέινερ έχουν μία διάρκεια ζωής περίπου 15 χρόνια και στη συνέχεια ανακυκλώνονται, συνήθως σαν χαμηλού κόστους αποθηκευτικές λύσεις.  

Όμως, τα στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας για τις θαλάσσιες μεταφορές Drewry δείχνουν ότι το ίδιο κοντέινερ που πριν από έναν χρόνο κόστιζε 1.920 δολάρια για να έρθει στην Ευρώπη από την Κίνα, σήμερα κοστίζει πάνω από 14.000 δολάρια, έπειτα από αύξηση τουλάχιστον  600%.

Και βέβαια, η τιμή στην οποία μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα δικό του κοντέινερ έχει διπλασιαστεί.

Ο λόγος πίσω από όλα αυτά; Όταν η πανδημία έβαλε λουκέτο στην παγκόσμια οικονομία, οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ακύρωσαν δεκάδες δρομολόγια, με αποτέλεσμα τα άδεια κοντέινερ να «εγκλωβιστούν» στα λάθος μέρη. Σήμερα, είναι διάσπαρτα στην Ευρώπη και τη Β. Αμερική, την ώρα που η επανεκκίνηση των οικονομιών γεννά αυξημένες ανάγκες για την αποστολή των παραγγελιών από τα κινεζικά εργοστάσια. Το παγκόσμιο σύστημα μεταφορών δεν έχει προλάβει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να προωθήσει τα άδεια κοντέινερ εκεί όπου πραγματικά χρειάζονται.

Μεγάλες εταιρείες, όπως η Ikea, αναγκάστηκαν να αγοράσουν τα δικά τους κοντέινερ για να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν κάποια από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Όμως, για τις μικρότερες επιχειρήσεις αυτό δεν αποτελεί επιλογή. Οι εταιρείες αυτές δεν έχουν άλλη λύση παρά να μετακυλήσουν –τελικά- τη μεγάλη αύξηση του κόστους μεταφοράς στον καταναλωτή. Το κόστος αυτό, όμως, έρχεται να προστεθεί στο ήδη αυξημένο κόστος των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα ο πληθωρισμός να αποτελεί αυτή τη στιγμή ένα πρόβλημα που απασχολεί τις περισσότερες οικονομίες του κόσμου. 

ADVERTISEMENT

Οι ειδικοί δεν μπορούν να γνωρίζουν στα σίγουρα πότε θα διορθωθούν τα προβλήματα αυτά στην παγκόσμια αλυσίδα. «Όλη αυτή η κυκλική πορεία των κοντέινερ είναι ειδικά μελετημένη. Εάν ‘σπάσει’ μία φορά, είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψει στην κανονικότητα στη συνέχεια», εξηγεί στο CNN ο Osmo Lahtinen, διευθυντής της O. V. Lahtinen, μίας εταιρείας που παρέχει κοντέινερ στη Φινλανδία.

Κάποιοι πιστεύουν ότι η κινέζικη πρωτοχρονιά του Φεβρουαρίου του 2022 ίσως να  βοηθήσει  ώστε να γίνει μία σωστή επανεκκίνηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς το κλείσιμο των εργοστασίων στην Κίνα θα ρίξει τους ρυθμούς των εξαγωγών. Όμως, εάν η κατανάλωση στη Δύση συνεχίσει να  κινείται με τους σημερινούς υψηλούς ρυθμούς, τότε η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα δεν θα μπορέσει να ισορροπήσει πριν από το 2023.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

#TAGS: ΕΜΠΟΡΙΟΝΑΥΤΙΛΙΑΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Ξεπάγωμα» των τριετιών από 1η Ιανουαρίου 2024 – Ποιες οι αυξήσεις,ποιους αφορά -Παραδείγματα
Οικονομία

«Ξεπάγωμα» των τριετιών από 1η Ιανουαρίου 2024 – Ποιες οι αυξήσεις,ποιους αφορά -Παραδείγματα

Ομόλογα: Με άνοδο στις αποδόσεις έκανε «ποδαρικό» το 2023
Οικονομία

Ομόλογα: Με άνοδο στις αποδόσεις έκανε «ποδαρικό» το 2023

Επιταγή ακρίβειας: Από σήμερα έως την Πέμπτη οι αιτήσεις για την εφάπαξ ενίσχυση των 250 ευρώ
Οικονομία

Επιταγή ακρίβειας: Από σήμερα έως την Πέμπτη οι αιτήσεις για την εφάπαξ ενίσχυση των 250 ευρώ

Κώστας Σκρέκας: Στα 840 εκατ. ευρώ η επιδότηση ρεύματος τον Ιανουάριο
Οικονομία

Κώστας Σκρέκας: Στα 840 εκατ. ευρώ η επιδότηση ρεύματος τον Ιανουάριο

ADVERTISEMENT

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα
Αιτωλ/νία
Αγρίνιο
Κόσμος
Αθλητικά
Υγεία
Εκκλησία
Καιρός

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πολιτική
Εξωτερική Πολιτική
Κυβέρνηση

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τεχνολογία
Επιστήμη
Περιβάλλον
Αυτοκίνητο
Lifestyle

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γενικό
Ναυτιλία

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γενικό
Εκδηλώσεις
Ιστορικά Αφιερώματα
Τέχνη - Γράμματα

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας και μείνε ενημερωμένος για όλες τις σημαντικές ειδήσεις.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEOI-KAIROI.GR    |              

Όροι χρήσης   |   Πολιτική Απορρήτου   |   Κέντρο Απορρήτου   |   Επικοινωνία

Copyright © 2021 Νέοι Καιροί / neoi-kairoi.gr. All rights reserved.

Powered by

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    • ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΕΣ – ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • LIFESTYLE
  • ΑΠΟΨΕΙΣ

© 2022 Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί - Created by Vasilik Marga.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ρυθμίσεις απορρήτου
Όνομα Ενεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Αποδέχομαι | Αρνούμαι | Κέντρο απορρήτου | Μάθετε περισσότερα σχετικά με την Πολιτική των Cookies