Κυριακή, 14 Αυγούστου 2022
Νέοι Καιροί | Neoi Kairoi
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί

Τέλος εποχής για τα ιπτάμενα δελφίνια, μετά από 50 χρόνια

28 Ιουνίου 2022
κατηγορία: Ναυτιλία
0
Μοιραστείτε στο FacebookΜοιραστείτε στο TwitterΜοιραστείτε στο Google

Στην ιστορία θα περάσουν από τον Αύγουστο τα ιπτάμενα δελφίνια, που μετέφεραν δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες εκατομμύρια Ελληνες και ξένους επιβάτες τις τελευταίες πέντε δεκαετίες. Συνδεδεμένα στην αντίληψη των περισσότερων ως θορυβώδη αλλά γρήγορα μέσα για καλοκαιρινές και όχι μόνον αποδράσεις, κυρίως στον Αργοσαρωνικό, ξεπέρασαν κατά πολύ το προσδόκιμο χρόνο ζωής τους με επιτυχία. Θα αντικατασταθούν από τρία υπερσύγχρονα νεότευκτα ντιζελοκίνητα ταχύπλοα καταμαράν από ανθρακονήματα με φωτοβολταϊκά πάνελ.

Σήμερα η Attica Group, που ελέγχει μικρό, πλην όμως τον μεγαλύτερο στόλο των ρωσικών υδροπτέρυγων στην Ελλάδα, λειτουργεί τρία τέτοια σκάφη, ενώ ένα τέταρτο παραμένει πάντοτε σε εφεδρεία για να κάνει τη βάρδια κάποιου άλλου σε περίπτωση βλάβης. Τα παρωχημένα, σοβιετικής ως επί το πλείστον ναυπήγησης, ιπτάμενα δελφίνια που εκμεταλλεύονται τον σχεδιασμό τους για να καταφέρουν να μηδενίσουν σχεδόν την τριβή με το νερό και να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες με χαμηλή σχετικά κατανάλωση, αποτέλεσαν ζωοδότη για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, επιτρέποντάς τους να αναπτυχθούν τουριστικά. Μπορεί πολλοί από τους επιβάτες τους να τα θυμούνται είτε για τον θόρυβο είτε για την οσμή τους όταν ο κλιματισμός δεν δούλευε ικανοποιητικά, ωστόσο ταξίδεψαν όσο κανένα άλλο πλοίο τους Αθηναίους κυρίως σε αξέχαστες αποδράσεις το Σαββατοκύριακο και έδωσαν φτερά και στους νησιώτες του Αργοσαρωνικού και των ακτών της Πελοποννήσου. Εκτιμάται πως οι γραμμές αυτές του Αργοσαρωνικού εξυπηρετούν πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες.

ΣΧΕΤΙΚΑΑΡΘΡΑ

No Content Available

Κάποτε στα ελληνικά νερά υπήρχαν περισσότερα από δέκα τέτοια ιπτάμενα δελφίνια δρομολογημένα όχι μόνο στον Αργοσαρωνικό, αλλά και στα Δωδεκάνησα, στην Τζια, στις ανατολικές ακτές της Πελοποννήσου και στο Ιόνιο. Εφτασαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1960 αλλά η διαδεδομένη και συγκροτημένη χρήση τους ξεκίνησε μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Ο αστικός μύθος θέλει τότε τον εφοπλιστή Γιώργο Λιβανό να αγοράζει δύο παρατημένα στην Ελευσίνα σοβιετικής κατασκευής υδροπτέρυγα και σταδιακά να αναπτύσσει τον στόλο της Ceres σε κυρίαρχη δύναμη με βάση τη μαρίνα της Ζέας.

Η ναυπήγηση στη Νορβηγία των τριών υπερσύγ-χρονων Aero Highspeed κόστισε στην Attica Group 21 εκατ. ευρώ.

Λίγες δεκαετίες μετά, σύγχρονα ταχύπλοα νέας τεχνολογίας –καταμαράν ως επί το πλείστον– με μεγαλύτερη δυναμικότητα μεταφοράς επιβατών άρχισαν να κερδίζουν τις προτιμήσεις των επιβατών. Η Attica Group, η εταιρεία που κληρονόμησε τα ιπτάμενα δελφίνια που εισήγαγε ο Λιβανός έπειτα από σειρά εξαγορών που έχει υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια η ίδια και πριν από αυτήν άλλες ακτοπλοϊκές, έχει ήδη από καιρό δρομολογημένα δύο τέτοια σύγχρονα καταμαράν στον Αργοσαρωνικό, που τώρα θα πλαισιωθούν από τρία υψηλής τεχνολογίας νεότευκτα Aero Highspeed. Εχουν ναυπηγηθεί στα ναυπηγεία Brødrene Aa της Νορβηγίας, το συνολικό κόστος τους ανήλθε στα 21 εκατομμύρια και καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό της Attica. Τα δύο πρώτα έχουν ήδη παραδοθεί και αναμένεται έως τα μέσα Ιουλίου να παραδοθεί και το τρίτο, οπότε και όλα μαζί θα φορτωθούν σε ειδικού τύπου πλοίο που θα τα μεταφέρει στον Πειραιά για να πιάσουν αμέσως δουλειά στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου. Τα ιπτάμενα δελφίνια είτε θα πουληθούν στο εξωτερικό είτε θα δοθούν προς ανακύκλωση του αλουμινίου από το οποίο είναι φτιαγμένα. Ενα τελευταίο δελφίνι της Attica θα παραμείνει πάντως για κάποια χρόνια ακόμα στον Πειραιά για να λειτουργήσει ως εφεδρικό στα νεότερα «αδέλφια» του αν χρειαστεί. Δεν θα εξαφανιστούν πάντως ολοσχερώς από τις ελληνικές θάλασσες ακόμα τα δελφίνια. Μια ακόμη ακτοπλοϊκή εταιρεία λειτουργεί κάποια δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό με υδροπτέρυγο, ενώ δεν αποκλείεται κάποιος φιλόδοξος επιχειρηματίας να αποφασίσει να τα αγοράσει για να τους δώσει νέα παράταση ζωής. Ωστόσο οι μέρες τους θα είναι πλέον μετρημένες, αφού ο ανταγωνισμός με τα σύγχρονα Aero Highspeed και τα άλλα καταμαράν θα είναι συντριπτικός.

ADVERTISEMENT

Οι αντικαταστάτες των ιπτάμενων δελφινιών, τα νορβηγικής σχεδίασης και ναυπήγησης ταχύπλοα, έχουν περισσότερες θέσεις –150 έναντι 130 των ιπτάμενων δελφινιών– και, καθώς είναι φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, είναι φιλικότερα στο περιβάλλον με δεδομένο τον χαμηλό δείκτη εκπομπών άνθρακα ανά μεταφερόμενο άτομο ανά μίλι, εξηγούν οι ειδικοί. Να σημειωθεί ότι διαθέτουν και φωτοβολταϊκές μονάδες, που θα καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών.

Τα Aero έχουν μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μ., πλάτος 9,7 μ. και η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο σχεδιασμός τους στοχεύουν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες ανέσεις και καλύτερες υπηρεσίες. Mε τη δρομολόγησή τους θα αυξηθεί η διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού. Υπόσχονται μια νέα εποχή για τον Αργοσαρωνικό, αλλά και νοσταλγία για τα θορυβώδη και τρεμάμενα σοβιετικά «Μέτεορ», που έφεραν πρώτα τις υψηλές ταχύτητες για τους επιβάτες στις ελληνικές θάλασσες.

Πηγή:kathimerini.gr

#TAGS: ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΔΕΛΦΙΝΙΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πλοίο έσπασε το ρεκόρ περνώντας από την διώρυγα του Παναμά με 16.285 εμπορευματοκιβώτια
Ναυτιλία

Πλοίο έσπασε το ρεκόρ περνώντας από την διώρυγα του Παναμά με 16.285 εμπορευματοκιβώτια

Ανοίγει ο δρόμος για την αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ
Ναυτιλία

Ανοίγει ο δρόμος για την αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ

Κάσος – Κάρπαθος: Πρόσκληση από το υπ. Ναυτιλίας για την κάλυψη της άγονης γραμμής
Ναυτιλία

Κάσος – Κάρπαθος: Πρόσκληση από το υπ. Ναυτιλίας για την κάλυψη της άγονης γραμμής

Βαριές ποινές σε όσους μεταφέρουν ναυτιλιακά καύσιμα χωρίς GPS
Ναυτιλία

Βαριές ποινές σε όσους μεταφέρουν ναυτιλιακά καύσιμα χωρίς GPS

Ροή Ειδήσεων

Οικονομία

Αυξάνονται οι έλεγχοι ενόψει του Δεκαπενταύγουστου – Καύσιμα, κυλικεία και ξαπλώστρες στο στόχαστρο

Καιρός

Καιρική αστάθεια με καταιγίδες και χαλαζοπτώσεις

Οικονομία

Το 92% των φορολογουμένων έχει υποβάλει φορολογική δήλωση

Οικονομία

Riviera Tower: Ο υψηλότερος «πράσινος» ουρανοξύστης στη Μεσόγειο

Οικονομία

Κοζάνη: Οι πρώτες ποσότητες λιγνίτη στην αυλή της 5ης Μονάδας Πτολεμαΐδας

Εκκλησία

Με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια η συντήρηση και επισκευή του Ι.Ν. Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου

Οικονομία

Fuel Pass 2: Καταβλήθηκαν ήδη 155 εκατ. ευρώ – Μέχρι πότε θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα

Αιτωλοακαρνανία

Βουλγαρική εταιρία επισκευάζει το μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της Ελλάδας

Ελλάδα

Λιμάνι Πειραιά: Αργοπορημένος επιβάτης γαντζώθηκε από τον καταπέλτη για να μπει στο πλοίο

ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα
Αιτωλ/νία
Αγρίνιο
Κόσμος
Αθλητικά
Υγεία
Εκκλησία
Καιρός

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πολιτική
Εξωτερική Πολιτική
Κυβέρνηση

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τεχνολογία
Επιστήμη
Περιβάλλον
Αυτοκίνητο
Lifestyle

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γενικό
Ναυτιλία

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γενικό
Εκδηλώσεις
Ιστορικά Αφιερώματα
Τέχνη - Γράμματα

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας και μείνε ενημερωμένος για όλες τις σημαντικές ειδήσεις.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEOI-KAIROI.GR    |              

Όροι χρήσης   |   Πολιτική Απορρήτου   |   Κέντρο Απορρήτου   |   Επικοινωνία

Copyright © 2021 Νέοι Καιροί / neoi-kairoi.gr. All rights reserved.

Created by

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    • ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΕΣ – ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • LIFESTYLE
  • ΑΠΟΨΕΙΣ

© 2022 Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί - Created by Vasilik Marga.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ρυθμίσεις απορρήτου
Όνομα Ενεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Αποδέχομαι | Αρνούμαι | Κέντρο απορρήτου | Μάθετε περισσότερα σχετικά με την Πολιτική των Cookies