Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2023
Νέοι Καιροί | Neoi Kairoi
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι του 2021

3 Οκτωβρίου 2021
κατηγορία: Ναυτιλία
0
Μοιραστείτε στο FacebookΜοιραστείτε στο TwitterΜοιραστείτε στο Google

“Αστρονομικά” είναι τα κέρδη που αποκομίζουν οι πλοιοκτήτες, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στους κλάδους μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων τους τελευταίους μήνες, με τους αναλυτές να προβλέπουν συνέχιση του ράλι τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Στο μεν ξηρό φορτίο, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic Dry Index, έχει “εκτοξευτεί” σε υψηλό 13 ετών και τα κέρδη είναι σημαντικά σε όλα τα μεγέθη πλοίων. Τα μεγάλα πλοία, τύπου capesize, κερδίζουν κατά μέσο όρο –στη spot αγορά– 75.190 δολάρια την ημέρα και τα μικρότερα panamaxes 35.929 δολάρια ημερησίως (στοιχεία για 1 Οκτωβρίου).

ΣΧΕΤΙΚΑΑΡΘΡΑ

183 ποντοπόρα αξίας 3,87 δισ. αγόρασαν φέτος οι Ελληνες εφοπλιστές

Οι Έλληνες εφοπλιστές αισιοδοξούν για τις ναυλαγορές και προβληματίζονται για τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας

Έλληνες εφοπλιστές: Kατέχουν τα πιο ποιοτικά πλοία στον κόσμο

Οι αναλυτές εντοπίζουν ορισμένα ανησυχητικά σημάδια επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας –η οποία είναι και ο καταλύτης του κλάδου– που ενδεχομένως να επηρεάσουν τα ναύλα σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Ωστόσο, η αγορά εκτιμάται ότι θα παραμείνει σε ανοδική τροχιά βραχυπρόθεσμα, με στήριξη από τα προβλήματα στην εφοδιαστική –όπως η πρόσφατη συμφόρηση στην Κίνα– τις υψηλές εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και τις ιδιαίτερα ικανοποιητικές εισαγωγές άνθρακα.

Στα containerships, τα ναύλα σπάνε ρεκόρ εβδομάδα με την εβδομάδα και όλες οι εκτιμήσεις δείχνουν πως η αγορά θα παραμείνει ισχυρή τουλάχιστον μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2022. Μεγάλα containerships, χωρητικότητας 8.500 TEUs, κέρδιζαν στις 24 Σεπτεμβρίου 129.000 δολάρια την ημέρα, όταν στις 10 Σεπτεμβρίου αποκόμιζαν 125.000 δολάρια ημερησίως για ναυλώσεις ενός έτους, σύμφωνα με τον οίκο Harper Petersen. Ενδεικτική είναι η συμφωνία που “σφράγισε” η Euroseas του Αριστείδη Πίττα. Ειδικότερα, εξασφάλισε ναύλωση, διάρκειας 2-3 μηνών, για το “Synergy Oakland”, χωρητικότητας 4.250 TEUs και κατασκευής 2009, έναντι περίπου 200.000 δολαρίων την ημέρα.

Αυτή η ανοδική πορεία των ναύλων συμπαρασύρει και τις αξίες των πλοίων, με αποτέλεσμα να συνάπτονται συμφωνίες αγοραπωλησιών σε άνευ προηγουμένου επίπεδα. Όπως επεσήμαναν πρόσφατα οι αναλυτές του οίκου Braemar, η ναυτιλιακή από τη Σιγκαπούρη OM Maritime φέρεται να αγόρασε το πλοίο “Cape Chronos”, χωρητικότητας 6.969 TEUs και κατασκευής 2009, έναντι 132,5 εκατ. δολαρίων. To εν λόγω πλοίο ανήκει στην Cape Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Ανδριανόπουλου, η οποία διαχειρίζεται 12 βαπόρια.

Οι πρωταγωνιστές

Αυτή η συγκυρία ευνοεί φυσικά και τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι πρωταγωνιστούν στους δύο κλάδους. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι “Greeks” ελέγχουν το 20,04% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 9,53% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Capital.gr καταγράφει το top-10 των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι διαθέτουν τους μεγαλύτερους στόλους, βάσει αριθμού πλοίων, σε κάθε έναν από τους δύο κλάδους, με τη συμβολή του τελευταίου report της ναυτιλιακής πύλης Marine Information Services.

Τα bulk carriers

Στο μεν ξηρό φορτίο, στην πρώτη θέση κατατάσσεται η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, η οποία διαχειρίζεται 128 bulk carriers. H εταιρεία απέκτησε στη διάρκεια του έτους, σύμφωνα με τη VesselsValue, συνολικά εννέα πλοία, καταβάλλοντας 186 εκατ. δολάρια.

Ακολουθεί ο όμιλος Navios της Αγγελικής Φράγκου, με στόλο 83 bulk carriers. Πρόσφατα έγινε γνωστή η συγχώνευση των εταιρειών Navios Maritime Partners και Navios Maritime Acquisition, η οποία δημιούργησε τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή στη Wall Street, βάσει μεγέθους στόλου. Ο όμιλος έχει σημαντική παρουσία σε δεξαμενόπλοια και containerships, ενώ καταγράφει έντονη δραστηριότητα στο πεδίο των ναυπηγήσεων και των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων.

Συνολικά 53 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου φέρεται πως ελέγχει ο όμιλος Λασκαρίδη (Laskaridis Shipping). Ο Πάνος Λασκαρίδης βρέθηκε στο επίκεντρο τους προηγούμενους μήνες, μετά από δηλώσεις του σε δίκτυο δημοσιογράφων, τις οποίες ακολούθησε η παραίτησή του από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ο ναυτιλιακός όμιλος δραστηριοποιείται, επίσης, στα δεξαμενόπλοια, ενώ διαθέτει στόλο πλοίων – ψυγείων (reefers).

ADVERTISEMENT

Έπεται ο βραχίονας ξηρού φορτίου του ομίλου Αγγελικούση, η Maran Dry, με στόλο 51 πλοίων. Στα ηνία του κορυφαίου εφοπλιστικού ομίλου, ο οποίος δραστηριοποιείται ακόμη σε tankers και LNG carriers, βρίσκεται η Μαρία Αγγελικούση. Σημειώνεται ότι η πλειοψηφία των πλοίων της ναυτιλιακής είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

Τον ίδιο αριθμό bulk carriers –51– φέρεται να διαχειρίζεται και η TMS/Cardiff του Γιώργου Οικονόμου. Ο όμιλος του εφοπλιστή συνδέθηκε εσχάτως με την αγορά δύο μεγάλων bulk carriers (capesize), τα οποία κόστισαν περίπου 75 εκατ. δολάρια, συμμετέχοντας, έτσι, στην αγορά μεταχειρισμένων, η οποία έχει πάρει “φωτιά” από την αρχή του έτους.

Τα containerships

Στα containerships, ο μεγαλύτερος στόλος είναι αυτός της Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, με 81 πλοία αυτού του τύπου. Η ναυτιλιακή έκανε άνοιγμα στο ξηρό φορτίο φέτος, ενώ συνολικά από την αρχή του χρόνου έχει αγοράσει 39 πλοία, έναντι 609 εκατ. δολαρίων.

Έπεται η Technomar Shipping του Γιώργου Γιουρούκου με 66 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για τη μη εισηγμένη εταιρεία του εφοπλιστή, η οποία είναι παρούσα και στον κλάδο του ξηρού φορτίου. Τους τελευταίους μήνες έχει συνδεθεί από ναυλομεσίτες με κινήσεις “asset play”, πωλήσεις, δηλαδή, πλοίων σε αρκετά υψηλότερα τιμήματα, από τα ποσά, τα οποία κατέβαλε για να τα αγοράσει.

Συνολικά 65 containerships ελέγχει η Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα. Σε αυτά δε συμπεριλαμβάνονται τα έξι containerships, τα οποία αγόρασε πρόσφατα, έναντι 260 εκατ. δολαρίων και τα οποία ξεκίνησαν να παραδίδονται πρόσφατα στη ναυτιλιακή.

Ακολουθεί η Lomar Shipping του Γιώργου Λογοθέτη, με την Marine Information Services να εντοπίζει 50 containerships στον στόλο της. Η ναυτιλιακή είναι ιδιαιτέρως ενεργή στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων του κλάδου, ενώ, παράλληλα, διαθέτει παρουσία σε bulk carriers και tankers.

Την πεντάδα κλείνει η Contships Management, συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα. Πρόκειται για εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στα containerships, ελέγχοντας 39 πλοία αυτού του τύπου.

ΠΗΓΗ:capital.gr

#TAGS: ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με ελληνικό πράσινο λογισμικό ταξιδεύει η Wallenius Wilhelmsen
Ναυτιλία

Με ελληνικό πράσινο λογισμικό ταξιδεύει η Wallenius Wilhelmsen

Ιράν: Επιστρέφει ο Έλληνας ναυτικός του Delta Poseidon
Ναυτιλία

Ιράν: Επιστρέφει ο Έλληνας ναυτικός του Delta Poseidon

Ενέργεια: Στόλος πλοίων με ντίζελ πλέει προς Ευρώπη
Ναυτιλία

Ενέργεια: Στόλος πλοίων με ντίζελ πλέει προς Ευρώπη

183 ποντοπόρα αξίας 3,87 δισ. αγόρασαν φέτος οι Ελληνες εφοπλιστές
Ναυτιλία

183 ποντοπόρα αξίας 3,87 δισ. αγόρασαν φέτος οι Ελληνες εφοπλιστές

Ροή Ειδήσεων

Αγρίνιο

Το πρόγραμμα εορτασμών των Θεοφανίων στο Δήμο Αγρινίου

Καιρός

Θεοφάνεια: Υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες

Εκκλησία

Η Ποιμαντορική εγκύκλιος του Μητροπολίτη Δαμασκηνού για την εορτή των Θεοφανείων

Ελλάδα

Υπ. Παιδείας: Μη προσμέτρηση των απουσιών που οφείλονται στην εποχική γρίπη

Κόσμος

Δανία: Τρεις λέαινες από ουκρανικό ζωολογικό κήπο μεταφέρθηκαν σε πάρκο άγριας ζωής

Οικονομία

Ομόλογα: Με άνοδο στις αποδόσεις έκανε «ποδαρικό» το 2023

Εκκλησία

Ένας χρόνος από την εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά

Υγεία

Πέντε συμβουλές για να πετύχετε τους στόχους σας το 2023

Πολιτική

Qatargate: Κατεπείγουσα διαδικασία για την άρση ασυλίας δύο Ευρωβουλευτών

ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα
Αιτωλ/νία
Αγρίνιο
Κόσμος
Αθλητικά
Υγεία
Εκκλησία
Καιρός

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πολιτική
Εξωτερική Πολιτική
Κυβέρνηση

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τεχνολογία
Επιστήμη
Περιβάλλον
Αυτοκίνητο
Lifestyle

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γενικό
Ναυτιλία

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γενικό
Εκδηλώσεις
Ιστορικά Αφιερώματα
Τέχνη - Γράμματα

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας και μείνε ενημερωμένος για όλες τις σημαντικές ειδήσεις.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEOI-KAIROI.GR    |              

Όροι χρήσης   |   Πολιτική Απορρήτου   |   Κέντρο Απορρήτου   |   Επικοινωνία

Copyright © 2021 Νέοι Καιροί / neoi-kairoi.gr. All rights reserved.

Created by

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    • ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΕΣ – ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • LIFESTYLE
  • ΑΠΟΨΕΙΣ

© 2022 Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί - Created by Vasilik Marga.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ρυθμίσεις απορρήτου
Όνομα Ενεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Αποδέχομαι | Αρνούμαι | Κέντρο απορρήτου | Μάθετε περισσότερα σχετικά με την Πολιτική των Cookies