Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη , όπου έχασε τη ζωή της η μαραθωνοδρόμος Δήμητρα Ιορδανίδου,όταν παρασύρθηκε από φορτηγό την ώρα που οδηγούσε το ποδήλατό της για να πάει στη δουλειά της, ο Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης της Παράταξης ” Πόλη Ελληνική” Γιάννης Κουριαννίδης σχολιάζοντας το γεγονός απέδωσε μεγάλο μερίδιο ευθύνης στο Δήμο Θεσσαλονίκης για την ”πρόχειρη, ανόητη κι εγκληματική” όπως είπε,σχεδίαση των ποδηλατοδρόμων της πόλης ,που έγιναν εντός του οδοστρώματος κι όχι σε επέκταση του πεζοδρομίου ,όπως π.χ.στο Δήμο Αλεξαντρούπολης.
Φυσικά, μετά από αυτό , θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς σε τί μας αφορά εμάς εδώ το περιστατικό αυτό και γιατί ασχολούμαστε? Κι όμως η απάντηση είναι ότι σχετίζεται άμεσακαι με εμάς όσο κι αν φαίνεται ασύνδετο και μακρινό με τα του οίκου μας και θα μπορούσε να αποτελέσει στοιχείο προβληματισμού, τηρουμένων των αναλογιών, αφού και στο Αγρίνιο έχουμε ποδήλατα ,τα οποία είναι κι αυτά οχήματα-μην ξεχνάμε- έστω κι ελαφρά και μάλιστα δημόσιας χρήσης από μικρούς και μεγάλους, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί το χειρότερο, τη στιγμή που η πόλη δεν διαθέτει καν ποδηλατόδρομους , δηλαδή δεν υπάρχουν σε καμία περίπτωση οι ανάλογες προϋποθέσεις ασφαλείας για τους ποδηλάτες , αλλά και ούτε για τον διερχόμενο κόσμο..
Αν, δηλαδή, στη Θεσσαλονίκη οι έστω ατυχείς σχεδιαστικά ποδηλατόδρομοι έπαιξαν το ρόλο τους στο τραγικό αυτό δυστύχημα της μαραθωνοδρόμου και χάθηκε έτσι άδικα ένας νέος άνθρωπος , τί θα έπρεπε να πούμε κι εμείς εδώ στο Αγρίνιο που δεν έχουμε καν ποδηλατοδρόμους , ενώ έχουμε αφθονία ποδηλάτων και μάλιστα ηλεκτρικών ,που είναι ακόμα πιο επικίνδυνα από τα συμβατικά λόγω της ειδικής οδηγικής τους συμπεριφοράς . Κατόπιν αυτού, ας σκεφτούμε όλοι και κυρίως η Δημοτική Αρχή πόσο επισφαλής μπορεί να είναι η οδήγηση στους δρόμους της πόλης για έναν ποδηλάτη,που αναγκάζεται να κυκλοφορεί απροστάτευτος μαζί με ένα σωρό άλλα μεγάλα οχήματα, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής , χωρίς την ασφάλεια του ποδηλατόδρομου και της ειδικής σήμανσης , όπως σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και του Εξωτερικού, αλλά οδηγώντας στα κουτουρού όπου κι όπως να’ναι .
Γι αυτό ρωτάμε την Δημοτική Αρχή της πόλης μας:
Μετά την παρέλευση τόσου χρόνου από την αγορά και την διάθεση στο Αγρίνιο ηλεκτρικών ποδηλάτων , χωρίς – ευτυχώς- να έχει συμβεί προς το παρόν κανένα σοβαρό..παρατράγουδο, ίσως κι από τύχη -γιατί μικροατυχήματα έχουν συμβεί και μάλιστα πολλά- μήπως ήρθε η ώρα – ρωτάμε καλόπιστα-να σκεφτεί ο Δήμος Αγρινίου και να προχωρήσει στην κατασκευή των τόσο σωτήριων ποδηλατοδρόμων ,ώστε να ολοκληρωθεί το θέμα ”Ποδήλατα στο Αγρίνιο”, που ούτως ή άλλως αποτελούν την πιο απαραίτητη προϋπόθεση για κάτι τέτοιο, δηλ.για τη χρήση ποδηλάτου, ώστε να μην θρηνήσουμε ποτέ θύματα στην πόλη μας αλά Θεσσαλονίκη από αυτή την τόσο όμορφη-κατά τα άλλα- και τόσο φιλική στο περιβάλλον συνήθεια, όπως είναι το ποδήλατο, το οποίο ναι μεν υπάρχει στο Αγρίνιο και ορθά , αλλά λείπει το απαραίτητο συμπλ΄ηρωμα του δηλ. οι ασφαλείς και συγχρονοι ποδηλατόδρομοι?
Με δεδομένο,δε, ότι το Αγρίνιο διαθέτει και πολλές επίπεδες και ομαλές περιοχές και στο κέντρο και παρέξω ( βλ.Αη-Γιάννης Ρηγανάς, περιοχή Ντούτσαγα, περιοχή νεκροταφείου κ.λ.π.) ,που είναι ήδη καινούριες και ήδη εξωραϊσμένες με πολλή ανάπτυξη κι επισκεψιμότητα , κατάλληλες για περίπατο και δραστηριότητες στη φύση κι έχουν κερδίσει προ πολλού την αγάπη των Αγρινιωτών, νομίζουμε ότι αυτό διευκολύνει κατά πολύ την χάραξη και την εξασφάλιση ποδηλατοδρόμων και στην πόλη μας ..Ας το δει λίγο , λοιπόν, κι αυτό το μείζον θέμα ο Δήμος, τώρα που είναι και σε οργασμό μεγά΄΄λων τεχνικών έργων στο Αγρίνιο..Το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη καθιστά το θέμα αυτό πιο επίκαιρο από ποτέ και δείχνει πραγματικά το δρόμο..