Πέμπτη, 8 Ιουνίου 2023
Νέοι Καιροί | Neoi Kairoi
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί

«Φρένο» στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την έλλειψη φορτιστών

28 Σεπτεμβρίου 2021
κατηγορία: Αυτοκίνητο
0
Μοιραστείτε στο FacebookΜοιραστείτε στο TwitterΜοιραστείτε στο Google

Τα νέα στοιχεία που μας έρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι άκρως αποκαλυπτικά: ενώ η Ολλανδία διαθέτει 47,5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, το Λουξεμβούργο 34,5, η Γερμανία 19,4, η Πορτογαλία 14,9 και η Αυστρία 6,1 σημεία φόρτισης, στις χώρες που συγκροτούν την ομάδα των ουραγών των υποδομών η διάδοση των φορτιστών είναι δέκα τουλάχιστον φορές μικρότερη, με την τελευταία θέση στην κατάταξη να καταλαμβάνεται από την Ελλάδα και τη Λιθουανία με 0,2 σημεία/100 χλμ. Και για να προλάβουμε τις τυχόν απορίες και αντιρρήσεις σας οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι η έρευνα του ACEA δεν περιορίζεται μόνο στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της ΕΕ, αλλά περιλαμβάνει επίσης τις επαρχιακές οδούς καθώς και το δημοτικό/κοινοτικό οδικό δίκτυο.

Θα πρέπει, βέβαια, να επισημάνουμε ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα παρατηρείται μία ταχύτατη διεύρυνση της υποδομής, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της εξειδικευμένης μάρκας που λανσάρισε η ΔΕΗ, την ΔΕΗ Blue, η οποία έχει στόχο την εγκατάσταση 10.000 φορτιστών μέχρι το 2025. Ωστόσο, ακόμα και έτσι, το πλήθος των διαθέσιμων φορτιστών απέχει πολύ από αυτό που χρειάζεται για να νιώσει ασφάλεια ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Απέχει πολύ επίσης και από τον όγκο που απαιτείται για να δούμε να ανεβαίνει σε πιο «σοβαρά» επίπεδα η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σημειώστε ότι μέχρι την ανακοίνωση του των σχεδίων της ΔΕΗ Blue στη χώρα μας, στις αρχές Ιουλίου, υπήρχαν συνολικά 930 δημόσια σημεία φόρτισης (εκ των οποίων 301 είχε ήδη τοποθετήσει η ΔΕΗ), τα οποία αναμένεται να αυξηθούν σε 18.000 στο τέλος του 2025. Ενώ άλλοι 44.000 φορτιστές θα έχουν τοποθετηθεί μέχρι τότε σε ιδιωτικούς χώρους – σπίτια και επιχειρήσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑΑΡΘΡΑ

Μπορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απαλλαγούν από τα καλώδια φόρτισης;

Έρχεται Ευρώπη το κινεζικό ηλεκτρικό με την αυτονομία των 1.000 χλμ

«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να μετακινηθούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων που κινούνται. Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν πάνω από 200 χιλιόμετρα για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», προειδοποιεί ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Και αυτή η προειδοποίηση έχει να κάνει αφενός με το γεγονός ότι 18 κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου και αφετέρου με το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πουλήσουν πολύ περισσότερα πλήρως ηλεκτρικά και Plug In υβριδικά αυτοκίνητα προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες αυστηρότατες απαιτήσεις για μείωση των εκπομπών ρύπων.

ADVERTISEMENT

Θυμίζουμε ότι στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα “Fit for 55” που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι, έως το 2030, κατά 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021 – έναντι του αρχικού στόχου του 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει, λοιπόν, να φέρουν εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα στην αγορά τα επόμενα χρόνια για να επιτύχουν αυτόν τον απαιτητικό νέο στόχο. Το γεγονός δε ότι ο Huitema έκανε λόγο και για σταθμούς ανεφοδιασμού, έρχεται να ενισχύσει την πεποίθηση ότι στους δρόμους τα επόμενα χρόνια θα βγουν και οχήματα υδρογόνου – πρώτα απ’ όλα φορτηγά και στη συνέχεια και ΙΧ. Υπενθυμίζουμε στο σημείο αυτό τις δηλώσεις, στις αρχές Ιουνίου, του τότε Υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, σχετικά με την έναρξη των διαδικασιών για τη δημιουργία υποδομών ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

«Δυστυχώς, η πρόταση για έναν Εναλλακτικό Κανονισμό Υποδομής Καυσίμων – επίσης συστατικό του πακέτου “Fit for 55” – δεν είναι συγχρονισμένη με τις φιλοδοξίες της Επιτροπής για τους στόχους CO2. Θεωρούμε υψηλής σημασίας την εισαγωγή των απαραίτητων δεσμευτικών στόχων για σταθμούς φόρτισης και ανεφοδιασμού σε κάθε κράτος μέλος – και αυτοί θα πρέπει να ενισχυθούν σημαντικά εάν θέλουμε να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους» συμπλήρωσε, μιλώντας για αυτό το μείζον θέμα, ο γενικός διευθυντής της ACEA – και δεν δίστασε μάλιστα να χρησιμοποιήσει και “βαριές” κουβέντες: «Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά δεν πρέπει να μας αποσπούν από την άθλια κατάσταση του δικτύου φόρτισης σε άλλες χώρες της ΕΕ.»

Και όπως είπαμε και στην αρχή του άρθρου μας, οι αντιθέσεις εντός ΕΕ είναι πολύ μεγάλες – με αυτήν μεταξύ της Ολλανδίας – της χώρας με τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων) – και μιας οκτώ φορές μεγαλύτερης χώρας όπως η Πολωνία (με μόνο ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα) είναι εντυπωσιακή.

ΠΗΓΗ:liberal.gr

#TAGS: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ελβετία: Σχέδια για «χειρόφρενο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω ενεργειακής κρίσης
Αυτοκίνητο

Ελβετία: Σχέδια για «χειρόφρενο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω ενεργειακής κρίσης

Οδηγούμε το ομορφότερο αυτοκίνητο του 2022
Αυτοκίνητο

Οδηγούμε το ομορφότερο αυτοκίνητο του 2022

Η κόπωση των οδηγών και η υπνηλία από τις βασικές αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων
Αυτοκίνητο

Η κόπωση των οδηγών και η υπνηλία από τις βασικές αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων

Μεγαλύτερη αυτονομία για το ηλεκτρικό Fiat 500
Αυτοκίνητο

Μεγαλύτερη αυτονομία για το ηλεκτρικό Fiat 500

Ροή Ειδήσεων

Ελλάδα

Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις για το Dentist Pass – Αναλυτικός οδηγός

Πολιτική

Σύσκεψη πολιτικών αρχηγών το πρωί της Τετάρτης

Αγρίνιο

Νοσοκομείο Αγρινίου: Νεα διαδικασία κλεισίματος ραντεβού

Αγρίνιο

Έκοψε τη βασιλόπιτα η Φιλοτελική Εταιρεία

Ελλάδα

Θα παραστεί στη κηδεία του υποσμηναγού Τουρούτσικα ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Καιρός

Αίθριος καιρός και άνοδος θερμοκρασίας την Πέμπτη – Πού αναμένονται τοπικές βροχές

Αγρίνιο

Το πρόγραμμα εορτασμών των Θεοφανίων στο Δήμο Αγρινίου

Καιρός

Θεοφάνεια: Υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες

Εκκλησία

Η Ποιμαντορική εγκύκλιος του Μητροπολίτη Δαμασκηνού για την εορτή των Θεοφανείων

ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα
Αιτωλ/νία
Αγρίνιο
Κόσμος
Αθλητικά
Υγεία
Εκκλησία
Καιρός

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πολιτική
Εξωτερική Πολιτική
Κυβέρνηση

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τεχνολογία
Επιστήμη
Περιβάλλον
Αυτοκίνητο
Lifestyle

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γενικό
Ναυτιλία

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γενικό
Εκδηλώσεις
Ιστορικά Αφιερώματα
Τέχνη - Γράμματα

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας και μείνε ενημερωμένος για όλες τις σημαντικές ειδήσεις.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEOI-KAIROI.GR    |              

Όροι χρήσης   |   Πολιτική Απορρήτου   |   Κέντρο Απορρήτου   |   Επικοινωνία

Copyright © 2021 Νέοι Καιροί / neoi-kairoi.gr. All rights reserved.

Created by

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    • ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΕΣ – ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • LIFESTYLE
  • ΑΠΟΨΕΙΣ

© 2022 Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί - Created by Vasilik Marga.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ρυθμίσεις απορρήτου
Όνομα Ενεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Αποδέχομαι | Αρνούμαι | Κέντρο απορρήτου | Μάθετε περισσότερα σχετικά με την Πολιτική των Cookies