Κυριακή, 3 Ιουλίου 2022
Νέοι Καιροί | Neoi Kairoi
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
No Result
View All Result
Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί

Ε.Ε.: «Κλειδί» η Ελλάδα για απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο – Θετική γνωμοδότηση ΥΠΕΝ για EastMed

21 Μαΐου 2022
σε Οικονομία
0
Μοιραστείτε στο FacebookΜοιραστείτε στο TwitterΜοιραστείτε στο Google

«Κλειδί» για την ολική απεξάρτηση της Νοτιοανατολικής Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο αποτελούν οι νέες υποδομές εισαγωγής και διαμετακόμισης φυσικού αερίου που αναπτύσσονται στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Παράλληλα, πέρα από τα έργα που βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα θετική γνωμοδότηση για την κατασκευή του αγωγού EastMed (Κύπρος – Ελλάδα – Ιταλία) προσδιορίζοντας τις προκαταρκτικές περιβαλλοντικές απαιτήσεις το έργου.

Ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι, η νέα δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα που επίσης αναμένεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι, η πλωτή δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη το 2023 είναι τα πρώτα έργα στα οποία έκανε ονομαστική αναφορά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις ανακοινώσεις που έγιναν την περασμένη εβδομάδα για το πρόγραμμα RePower EU που αποσκοπεί στην υποκατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου αλλά και των υδρογονανθράκων συνολικά, ανεξαρτήτως προέλευσης, με περαιτέρω ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών, διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, ενίσχυση της εξοικονόμησης ενέργειας.

ΣΧΕΤΙΚΑΑΡΘΡΑ

Η πορεία των καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Power Pass: Ποιοι πρέπει να ξανακάνουν αίτηση από σήμερα

Μισέλ σε Ερντογάν: Οι διαφορές πρέπει να επιλύονται μόνο ειρηνικά και με αποκλιμάκωση

Ε.Ε.: Ο κανονισμός για την αποθήκευση φυσικού αερίου ενόψει του χειμώνα

«Μόνο το 2022 έχουν τεθεί ή θα τεθούν σε λειτουργία έργα κοινού ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest, PCI) με συνολική πρόσθετη ικανότητα μεταφοράς αερίου 20 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως, όπως π.χ. ο αγωγός διασύνδεσης φυσικού αερίου μεταξύ Πολωνίας και Λιθουανίας, ο αγωγός διασύνδεσης Πολωνίας-Σλοβακίας, ο αγωγός Βαλτικής μεταξύ Πολωνίας και Δανίας, ο αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB). Οι τερματικοί σταθμοί LNG στην Κύπρο (2 bcm/έτος) και στην Αλεξανδρούπολη στην Ελλάδα (5 bcm/έτος) πρόκειται να λειτουργήσουν το 2023. Επιπλέον, αρκετά PCI αερίου αναμένεται να ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια, τα οποία περιλαμβάνουν πολλά έργα αποθήκευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία) καθώς και το LNG Gdansk στην Πολωνία (τουλάχιστον 6 bcm/έτος). Εξάλλου, η υποστήριξη της επέκτασης του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου στα 20 bcm ετησίως θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εξασφάλιση του εφοδιασμού με φυσικό αέριο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη (Ελλάδα και Ιταλία στην αρχή) και τα Δυτικά Βαλκάνια», τονίζεται στην ανακοίνωση της Κομισιόν. Τα έργα αυτά, προστίθεται, θα βοηθήσουν την Ευρώπη και τα Βαλκάνια να εξαρτώνται λιγότερο από τις ρωσικές προμήθειες, ενώ επισημαίνεται η ανάγκη επιτάχυνσης των εργασιών για την ολοκλήρωσή τους.

Ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου καταλήγει στον αγωγό ΤΑΡ που διασχίζει τη Β. Ελλάδα από τον Έβρο έως τα σύνορα με την Αλβανία και συνεχίζει με το υποθαλάσσιο τμήμα ως την Ιταλία. Ο ΤΑΡ έχει μεταφορική ικανότητα ύψους 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως με δυνατότητα διπλασιασμού στα 20 δισεκατομμύρια.

ADVERTISEMENT

Σε σχέση με τον αγωγό EastMed το ΥΠΕΝ επισημαίνει στην εγκριτική απόφαση ότι θα πρέπει:

  • Να επιδιωχθεί η μεγιστοποίηση της συμβατότητας του έργου με τα ευαίσθητα στοιχεία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.
  • Να αποφευχθούν σχεδιαστικές επιλογές που θα ήταν δυνατόν να συμβάλλουν στην πρόκληση διαταραχών του θαλάσσιου περιβάλλοντος, περιλαμβανόμενων των υποθαλάσσιων κατολισθήσεων, της διαταραχής υδριτών μεθανίου κ.ά.
  • Να ενσωματωθούν στο σχεδιασμό του έργου όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή πρόκλησης σημαντικής υποβάθμισης – ως προς την ποιότητα, την οικολογική αξία, και την έκταση – οικοτόπων κοινοτικής σημασίας.
  • Να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης της εναλλακτικής (Alt2) στην περιοχή που εμπίπτει στο δίκτυο Natura 2000 «Οροπέδιο Φολόης», σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Φορέα Διαχείρισης Κοτυχίου – Στροφυλιάς και Κυπαρισσιακού Κόλπου.
  • Να εκτιμηθούν αναλυτικά οι αναμενόμενες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που απορρέουν από την ευπάθεια του έργου σε κινδύνους σοβαρών ατυχημάτων ή καταστροφών που σχετίζονται με το έργο, περιλαμβανόμενων των γεωκινδύνων του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με την απόφαση ο αγωγός θα έχει συνολική μεταφορική ικανότητα 21 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων το χρόνο. Αποτελείται από:

  • Το θαλάσσιο τμήμα Κύπρος – Κρήτη που περιλαμβάνει δύο αγωγούς, μήκους 690 και 740 χιλιομέτρων αντίστοιχα από τα οποία 400 χλμ. βρίσκονται εντός ελληνικής επικράτειας, δυναμικότητας 11 και 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων αντίστοιχα.
  • Σταθμούς μέτρησης και συμπίεσης στην Κρήτη
  • Υποθαλάσσια όδευση από την Κρήτη έως την Πελοπόννησο.
  • Το χερσαίο τμήμα του αγωγού 48″ που διασχίζει την Πελοπόννησο από το σημείο προσαιγιάλωσης νοτιοανατολικά της Π.Ε. Λακωνίας έως το σημείο προσαιγιάλωσης βορειοδυτικά της Π.Ε. Αχαΐας, στη νότια ακτή του Πατραϊκού Κόλπου.
  • Τον κλάδο Μεγαλόπολης, που προβλέπεται να συνδέσει τον αγωγό με το Εθνικό Σύστημα στην περιοχή της Μεγαλόπολης (περιοχή Περιβόλια).
  • Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού που διασχίζει τον Πατραϊκό Κόλπο έως την θέση προσαιγιάλωσης νοτιοδυτικά της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας.
  • Το χερσαίο τμήμα του αγωγού που διασχίζει τη Δυτική Ελλάδα, από τη θέση προσαιγιάλωσης έως το σταθμό συμπίεσης του έργου Ποσειδών στο Φλωροβούνι (νοτιοδυτικά της Π.Ε. Θεσπρωτίας).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

# ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗΡΩΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πετρέλαιο: Η JP Morgan βλέπει κίνδυνο εκτόξευσης έως τα 380 δολάρια το βαρέλι
Οικονομία

Πετρέλαιο: Η JP Morgan βλέπει κίνδυνο εκτόξευσης έως τα 380 δολάρια το βαρέλι

Η πορεία των καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων
Ναυτιλία

Η πορεία των καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Η ΔΕΗ εξελίσσεται σε έναν κόσμο που αλλάζει
Οικονομία

Η ΔΕΗ εξελίσσεται σε έναν κόσμο που αλλάζει

Τον Ιούνιο, για πρώτη φορά, η ΕΕ εισήγαγε περισσότερο LNG από τις ΗΠΑ παρά ρωσικό αέριο
Οικονομία

Τον Ιούνιο, για πρώτη φορά, η ΕΕ εισήγαγε περισσότερο LNG από τις ΗΠΑ παρά ρωσικό αέριο

Ροή Ειδήσεων

Εκκλησία

Η Πολιτεία «φρενάρει» τη διχοτόμηση της Μητρόπολης Αιτωλίας

Οικονομία

Πετρέλαιο: Η JP Morgan βλέπει κίνδυνο εκτόξευσης έως τα 380 δολάρια το βαρέλι

Ναυτιλία

Η πορεία των καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Ελλάδα

Ευάγγελος Αντώναρος: Αεροδιακομιδή από την Πάτμο στην Κρήτη

Οικονομία

Η ΔΕΗ εξελίσσεται σε έναν κόσμο που αλλάζει

Καιρός

Καιρός: Ο θερμότερος Ιούνιος για τη Δυτική Ελλάδα από το 2010

Τεχνολογία

Η παντοδυναμία των smartphones στον «έξυπνο» κόσμο που δημιουργείται

Καιρός

Καιρός: Στα ύψη ο υδράργυρος – Κατά τόπους θα αγγίξει τους 39 βαθμούς Κελσίου

Ελλάδα

Πανελλαδικές Εξετάσεις: Εκτιμήσεις για το πώς θα κινηθούν οι βάσεις

ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα
Αιτωλ/νία
Αγρίνιο
Κόσμος
Αθλητικά
Υγεία
Εκκλησία
Καιρός

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πολιτική
Εξωτερική Πολιτική
Κυβέρνηση

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τεχνολογία
Επιστήμη
Περιβάλλον
Αυτοκίνητο
Lifestyle

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γενικό
Ναυτιλία

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γενικό
Εκδηλώσεις
Ιστορικά Αφιερώματα
Τέχνη - Γράμματα

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας και μείνε ενημερωμένος για όλες τις σημαντικές ειδήσεις.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEOI-KAIROI.GR    |              

Όροι χρήσης   |   Πολιτική Απορρήτου   |   Κέντρο Απορρήτου   |   Επικοινωνία

Copyright © 2021 Νέοι Καιροί / neoi-kairoi.gr. All rights reserved.

Created by

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΙΝΙΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    • ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΕΣ – ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • LIFESTYLE
  • ΑΠΟΨΕΙΣ

© 2022 Neoi Kairoi | Νέοι Καιροί - Created by Vasilik Marga.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ρυθμίσεις απορρήτου
Όνομα Ενεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Αποδέχομαι | Αρνούμαι | Κέντρο απορρήτου | Μάθετε περισσότερα σχετικά με την Πολιτική των Cookies